dijous, 22 d’octubre del 2015

CARACTERÍSTIQUES DE LA MARCA

Símbolo Marca Registrada
Per B. B. Meira (Treball propi) 
[GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) 
undefined CC BY-SA 3.0 
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], 
undefined
Xicoteta introducció a les característiques de les marques que ens acosten a la personalitat d'aquests missatges d'identitat de les empreses.

El primer que s'ha de fer és establir la diferència existent entre marca i producte.

·  Producte és el que l'anunciant fabrica o  distribueix i en definitiva, la qual cosa  ofereix als consumidors.
·  Marca és el que els consumidors  compren, va més enllà de la pròpia  materialitat del producte.

La marca és una notorietat. Una marca desconeguda és una marca sense valor, el consumidor preferirà aquells productes de marques conegudes que li garantisquen seguretat d'origen i qualitat. La notorietat s'adquireix per mitjà de la publicitat, necessàriament recolzada en la qualitat del producte. També s'adquireix superant la prova del temps.La marca és un valor de referència que identifica al producte, permetent la comparació del mateix amb uns altres i l'elecció lliure.És una signatura, és la reivindicació d'una paternitat. És símbol de garantia i responsabilitat.

És un segur de progrés. És a dir, obliga al fabricador a perfeccionar-se sense descans. Aquest ha d'analitzar el mercat, no solament quant a la relació qualitat-preu en comparació de la competència, sinó també per a conèixer els desitjos del consumidor, la seua forma de ser, el seu caràcter. La gent tria les marques per afinitat amb la seua personalitat.

Ha d'estar viva (naix, es desenvolupa, es transforma, malalta, i mor), per la qual cosa necessita, quan cal, innovació (formal i/o conceptual); nous codis de comunicació, que construïsquen lideratges, diferenciant-la més clarament de la competència pels seus valors tangibles o intangibles.

Individual branding overview
Per Zsofiakiraly (Treball propi) [CC BY-SA 4.0 
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], undefined

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada