Per B. B. Meira (Treball propi) [GFDL (http://www.gnu.org/copyleft/fdl.html) undefined CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], undefined |
El primer que s'ha de fer és establir la
diferència existent entre marca i producte.
· Producte és el que l'anunciant fabrica o distribueix i en definitiva, la qual cosa ofereix als consumidors.
· Marca és el que els consumidors compren,
va més enllà de la pròpia materialitat del producte.
La marca és una notorietat. Una marca desconeguda
és una marca sense valor, el consumidor preferirà aquells productes de marques
conegudes que li garantisquen seguretat d'origen i qualitat. La notorietat
s'adquireix per mitjà de la publicitat, necessàriament recolzada en la qualitat
del producte. També s'adquireix superant la prova del temps.La marca és un valor de referència que identifica
al producte, permetent la comparació del mateix amb uns altres i l'elecció
lliure.És una signatura, és la reivindicació d'una
paternitat. És símbol de garantia i responsabilitat.
És un segur de progrés. És a dir, obliga al fabricador a perfeccionar-se sense descans. Aquest ha d'analitzar el mercat, no solament quant a la relació qualitat-preu en comparació de la competència, sinó també per a conèixer els desitjos del consumidor, la seua forma de ser, el seu caràcter. La gent tria les marques per afinitat amb la seua personalitat.
Ha d'estar viva (naix, es desenvolupa, es
transforma, malalta, i mor), per la qual cosa necessita, quan cal, innovació
(formal i/o conceptual); nous codis de comunicació, que construïsquen
lideratges, diferenciant-la més clarament de la competència pels seus valors
tangibles o intangibles.
Per Zsofiakiraly (Treball propi) [CC BY-SA 4.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0)], undefined |
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada