Benvinguts i benvingudes al meu
blog.
Sóc professora d'Arts Plàstiques i
Disseny a l'Escola d'Art i Superior de Disseny d'Oriola.
En aquest centre s'imparteixen tant
els Ensenyaments Superiors Artístics en Disseny Gràfic, Disseny de Moda i
Disseny d'Interiorisme -que són equiparables al Grau Universitari- com els estudis
que porten a l'obtenció de la titulació que dóna accés a la Universitat, que
són els Cicles Formatius Superiors de diferents especialitats.
Actualment, faig classes de l'assignatura de Marca i identitat corporativa, de
segon curs en els Ensenyaments Superiors Artístics en Disseny Gràfic, així com
en les assignatures de Projectes de Gràfica Publicitària i Projecte Integrat, en
el segon curs del Cicle Formatiu Superior de Gràfica Publicitària.
El
contingut d'aquest blog es dirigeix especialment a organitzar els coneixements
que han d'adquirir els alumnes dels cursos esmentats per a desenvolupar
projectes relacionats amb la marca i la identitat corporativa d'una empresa,
organisme o institució.
Tot açò s'organitzarà en una unitat didàctica que s'ha
elaborat en el context de l'assignatura de TICs aplicades a l'aprenentatge,
durant el curs 2015-2016, com a part del curs per a l'obtenció del Títol
d'Expert Universitari en competència professional per a l'ensenyament en
llengües (Valencià), de la Universitat Miguel Hernández d'Elx.
Llicència: CC0 Public Domain https://pixabay.com/es/corporativa-logotipo-negocio-icono-752923/ |
L'assignatura es desenvolupa en el 2n Curs del Títol en Disseny Gràfic (1º quadrimestre) amb un volum de 100 hores, entre classes presencials i treball autònom.
En ella s'estudien les marques com el conjunt de signes gràfics utilitzats per les persones, empreses o institucions per a marcar, signar i mostrar a l'espectador, en la comunicació, les seues activitats, projectes, propietats, productes; en definitiva, tot el que es posseeix o emana d'una persona o grup de persones. En aquest sentit aporta informació sobre la creació de Programes d'Identitat Corporativa com una realitat moderna i necessària.
La necessitat de la marca deriva de les noves situacions socials sorgides del progrés tecnològic que han propiciat el naixement de nous models comunicacionals per a les empreses. Aquests patrons són el resultat de l'evolució d'una fórmula ancestral i inherent a l'ésser humà, que consisteix a marcar per a distingir. En aquesta acció subjau la idea d'afirmar la identitat, d'evidenciar l'origen, procedència o qualitat de les coses. Dades que permeten al receptor reconèixer, conèixer i memoritzar a l'emissor. En aquest sentit, La marca és l'exponent visual més important del programa d'identitat institucional. Fonamenta la seua importància i eficàcia en l'impacte que causa a l'espectador. La seua funció més important és individualitzar a l'empresa o producte que representa, permetent la seua identificació.
El disseny gràfic, com apunta Norberto Chaves, és la manifestació de la producció gràfica pròpia i específica de la cultura industrial. L'activitat del disseny gràfic, és de naturalesa productiva, operativa i tècnica. Com a pràctica empírica, va dirigida a la creació de missatges concrets que responen tant a funcions informatives com a persuasives i estètiques, així com a factors tècnics, econòmics, socials i culturals.
L'heterogeneïtat absoluta de la seua temàtica obeeix a les exigències programàtiques de cada cas pràctic i als valors culturals en què aquest s'integre. Així doncs, l'aprenentatge de l'alumne s'orienta cap al coneixement de les característiques del missatge gràfic, el context comunicacional, el coneixement i el reconeixement dels codis i els sistemes de codis emprats en la nostra societat. Les seues realitzacions han de conèixer i estar al tant dels diferents estils i tècniques integrants del patrimoni gràfic. Finalment, haurà d'atendre així com comprendre les necessitats del client, el producte o servei i l'empresa, així com els destinataris dels seus missatges.
En ella s'estudien les marques com el conjunt de signes gràfics utilitzats per les persones, empreses o institucions per a marcar, signar i mostrar a l'espectador, en la comunicació, les seues activitats, projectes, propietats, productes; en definitiva, tot el que es posseeix o emana d'una persona o grup de persones. En aquest sentit aporta informació sobre la creació de Programes d'Identitat Corporativa com una realitat moderna i necessària.
La necessitat de la marca deriva de les noves situacions socials sorgides del progrés tecnològic que han propiciat el naixement de nous models comunicacionals per a les empreses. Aquests patrons són el resultat de l'evolució d'una fórmula ancestral i inherent a l'ésser humà, que consisteix a marcar per a distingir. En aquesta acció subjau la idea d'afirmar la identitat, d'evidenciar l'origen, procedència o qualitat de les coses. Dades que permeten al receptor reconèixer, conèixer i memoritzar a l'emissor. En aquest sentit, La marca és l'exponent visual més important del programa d'identitat institucional. Fonamenta la seua importància i eficàcia en l'impacte que causa a l'espectador. La seua funció més important és individualitzar a l'empresa o producte que representa, permetent la seua identificació.
El disseny gràfic, com apunta Norberto Chaves, és la manifestació de la producció gràfica pròpia i específica de la cultura industrial. L'activitat del disseny gràfic, és de naturalesa productiva, operativa i tècnica. Com a pràctica empírica, va dirigida a la creació de missatges concrets que responen tant a funcions informatives com a persuasives i estètiques, així com a factors tècnics, econòmics, socials i culturals.
L'heterogeneïtat absoluta de la seua temàtica obeeix a les exigències programàtiques de cada cas pràctic i als valors culturals en què aquest s'integre. Així doncs, l'aprenentatge de l'alumne s'orienta cap al coneixement de les característiques del missatge gràfic, el context comunicacional, el coneixement i el reconeixement dels codis i els sistemes de codis emprats en la nostra societat. Les seues realitzacions han de conèixer i estar al tant dels diferents estils i tècniques integrants del patrimoni gràfic. Finalment, haurà d'atendre així com comprendre les necessitats del client, el producte o servei i l'empresa, així com els destinataris dels seus missatges.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada