Per Espacios Públicos (Treball propi) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons |
Xicoteta introducció a la diferència fonamental entre la identitat de marca i la imatge de marca que ens ajuda a esmicolar les particularitats d'aquest sistema d'emissió de missatges de les empreses o entitats.
a) La seua realitat material és LA IDENTITAT DE MARCA, un concepte de emissió (el nom, el logotip, els seus grafismes, la realitat de si mateixa), a través de la qual l'emissor tracta de diferenciar i identificar els seus productes per al seu desenvolupament en el mercat.
b) La seua realitat psicològica és LA IMATGE DE
MARCA, un concepte de recepció, conseqüència d'un procés de percepció i descodificació
del receptor (del conjunt de signes emesos per la marca, a través del producte,
la identitat de l'empresa, l'envàs / embalatge i les comunicacions de
l'empresa) i de la personalitat del mateix.
Aquesta realitat psicològica és per la qual els
consumidors identifiquen i diferencien els productes.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada