dissabte, 31 d’octubre del 2015

LA MARCA Concepte

Espacios Públicos - Estudios, Diseños y Teorías
Per Espacios Públicos (Treball propi) [CC BY-SA 3.0 
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], 
via Wikimedia Commons

Xicoteta introducció a la diferència fonamental entre la identitat de marca i la imatge de marca que ens ajuda a esmicolar les particularitats d'aquest sistema d'emissió de missatges de les empreses o entitats.


La marca ofereix del producte, al costat de la seua realitat material, una realitat psicològica, una imatge formada per un contingut precís, carregat d'afectivitat: seguretat per a aquest, prestigi per a aquell...

a) La seua realitat material és LA IDENTITAT DE MARCA, un concepte de emissió (el nom, el logotip, els seus grafismes, la realitat de si mateixa), a través de la qual l'emissor tracta de diferenciar i identificar els seus productes per al seu desenvolupament en el mercat.

b) La seua realitat psicològica és LA IMATGE DE MARCA, un concepte de recepció, conseqüència d'un procés de percepció i descodificació del receptor (del conjunt de signes emesos per la marca, a través del producte, la identitat de l'empresa, l'envàs / embalatge i les comunicacions de l'empresa) i de la personalitat del mateix.


Aquesta realitat psicològica és per la qual els consumidors identifiquen i diferencien els productes.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada