divendres, 1 de gener del 2016

Imatge i identitat corporativa

La gent en general i els estudiants de disseny gràfic en particular, tendeixen a confondre el terme “imatge corporativa” amb el de logotip, publicitat o fins i tot, amb tot allò que es refereix a la marca. És important entendre la diferència. La identitat corporativa és la percepció que una organització té sobre si mateixa, i és fruit tant de la pròpia història de l'empresa, institució o organisme, com de les estratègies que fins avui hagen dut a terme com a organització. 

D'altra banda, la imatge corporativa és la percepció que la gent en general o un determinat públic, té sobre l'empresa. Mentre que la identitat es refereix a l'activitat organitzada per part d'una empresa de difondre en un ambient determinat la seua pròpia essència, la imatge fa referència a la interpretació que els públics fan d'aquests actes. És a dir, mentre que la personalitat corporativa emana d'una institució, la imatge deriva de la recepció i percepció que els individus tenen sobre la mateixa a partir de la interacció de les seues experiències amb la mateixa. Per contra, la comunicació corporativa es relaciona amb el procés que converteix la identitat corporativa en imatge corporativa.

L'objectiu de tota entitat és aconseguir que hi haja coherència total entre la identitat expressada i la imatge percebuda pels seus públics, entre els productes que l'empresa produeix, la seua personalitat i la seua manera de diferenciar-se de la competència. Tot açò implica un programa que gestione les accions necessàries que l'empresa haurà de portar a terme per a aconseguir el projecte d'empresa desitjat. Açò implicarà també un sistema coordinat en totes les formes de comunicació (missatges i actuacions) de l'empresa, la qual cosa li permetrà aconseguir una òptima coherència en la percepció i projecció d'una imatge integrada que podrà consolidar-se en el temps.

Undev Branding
Per AltSpace (Treball propi) [CC BY-SA 4.0 https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Undev_Branding.jpg]

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada