dilluns, 28 de desembre del 2015

FITXA D'ANÀLISI DE MARQUES (Part 1)

CCU Logo
Per Portpass19 (Treball propi) [CC BY-SA 3.0
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)],
via Wikimedia Commons


A continuació una fitxa d'anàlisi de marques que ens servirà d'orientació per a analitzar els diferents tipus de marques, de manera que puguem aprendre a destacar aquelles particularitats que ens interessen en els processos de creació de les nostres pròpies marques.
Les marques s'agrupen segons la classificació següent:

1.- LOGOTIP: 

- Logotip tipogràfic
- Logotip iconitzat
- Logotip amb atribut gràfic

2.- LOGO-SÍMBOL

a. Símbol 
   - Abstracte
   - Icònic
   - Inicials
b. Logotip

Cadascuna d'elles s'analitza gràficament comentant els punts següents: 

- Nom. Tipologies. 
- Els tres eixos en els quals es mou:
- ABSTRACCIÓ / FIGURACIÓ
- OCURRÈNCIA / RECURRÈNCIA. Alguna característica diferenciadora a destacar.
- MOTIVACIÓ / ARBITRARIETAT (producte o servei, zona geogràfica, nom, etc).

- Valor denotatiu, literal de la imatge. Depèn de la relació del referent / signe. Es refereix a un objecte, fet o idea. El receptor és passiu.
- Valor connotatiu de la imatge, dels seus elements. Cada imatge, element o marca es carrega de significats que depenen de cada receptor i cada nivell cultural o societat. Es tracta de la relació signe / receptor. El receptor és actiu, la interpretació depèn de les facultats interpretatives dels receptors, del seu bagatge cultural i de la cultura / societat en la qual visca.
- Relació símbol / logotip / nom
- Grau de redundància
- Grau d'homogeneïtat retòrica( oscil·la entre estils de màxima similitud o de màxim contrast)
- Composició, relació de grandàries.
- Què sembla més important en el logosímbol, què percebem abans per la seua grandària, color, posició, etc?
- Sintaxi de la imatge.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada