Per Portpass19 (Treball propi) [CC BY-SA 3.0 (http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], via Wikimedia Commons |
A continuació una fitxa d'anàlisi de marques que ens servirà d'orientació per a analitzar els diferents tipus de marques, de manera que puguem aprendre a destacar aquelles particularitats que ens interessen en els processos de creació de les nostres pròpies marques.
Les marques s'agrupen segons la classificació següent:
Les marques s'agrupen segons la classificació següent:
1.- LOGOTIP:
- Logotip tipogràfic
- Logotip iconitzat
- Logotip amb atribut gràfic
2.- LOGO-SÍMBOL
a. Símbol
- Abstracte
- Icònic
- Inicials
b. Logotip
Cadascuna d'elles s'analitza gràficament comentant els punts següents:
- Nom. Tipologies.
- Els tres eixos en els quals es mou:
- ABSTRACCIÓ / FIGURACIÓ
- OCURRÈNCIA / RECURRÈNCIA. Alguna característica diferenciadora a destacar.
- MOTIVACIÓ / ARBITRARIETAT (producte o servei, zona geogràfica, nom, etc).
- Nom. Tipologies.
- Els tres eixos en els quals es mou:
- ABSTRACCIÓ / FIGURACIÓ
- OCURRÈNCIA / RECURRÈNCIA. Alguna característica diferenciadora a destacar.
- MOTIVACIÓ / ARBITRARIETAT (producte o servei, zona geogràfica, nom, etc).
- Valor denotatiu, literal de la imatge. Depèn de la relació del referent / signe. Es refereix a un objecte, fet o idea. El receptor és passiu.
- Valor connotatiu de la imatge, dels seus elements. Cada imatge, element o marca es carrega de significats que depenen de cada receptor i cada nivell cultural o societat. Es tracta de la relació signe / receptor. El receptor és actiu, la interpretació depèn de les facultats interpretatives dels receptors, del seu bagatge cultural i de la cultura / societat en la qual visca.
- Relació símbol / logotip / nom
- Grau de redundància
- Grau d'homogeneïtat retòrica( oscil·la entre estils de màxima similitud o de màxim contrast)
- Composició, relació de grandàries.
- Què sembla més important en el logosímbol, què percebem abans per la seua grandària, color, posició, etc?
- Sintaxi de la imatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada