dilluns, 28 de desembre del 2015

Elements d´un MANUAL D'IDENTITAT GRÀFICA (Etapa Normativa) Part 1

Izrada-brenda-41
Per Ilinet zagreb (Treball propi) [CC BY-SA 3.0 
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], 
undefined
És important que els trets de la personalitat i els atributs de la marca d'una empresa es perceben de forma coherent, per al que és imprescindible definir un codi d'expressió unificat que seguirà unes regles d'ús unificades. Així en la comunicació institucional l'eina fonamental que estableix les pautes a seguir per a mantenir aquesta coherència, serà el Manual d'Identitat Corporativa. Aquest és un llibre de normes d'aplicació d'identitat de l'organització que contindrà totes les solucions als possibles problemes gràfics, visuals o audiovisuals que es presenten.

El manual d'identitat visual corporativa és l'instrument primordial per a mantenir una presència coherent i coordinada de la marca. No obstant açò, malgrat aquesta rellevància, la seua elaboració té lloc de forma intuïtiva i prenent com a model un manual anterior que presenta continguts obsolets o que no es correspon amb les necessitats de l'empresa. 

Per açò i per la irrupció recent de la tecnologia informàtica tant en la comunicació empresarial com en la manera de treball del dissenyador gràfic, es fa necessari l'establiment d'unes normes que regulen les característiques d'aquests manuals i els adapten convenientment a la realitat del moment. 

Partint de la idea que cada manual ha de ser únic per a poder adaptar-se adequadament a l'empresa i a la marca per a les quals es creen, és important adonar-se que el manual d'identitat corporativa és una eina que ha de ser vàlida tant per a l'empresa, com per als dissenyadors gràfics que la manipularan respectant els criteris pautats, com per als consumidors dels seus productes o serveis durant un temps rellevant.

En aquest sentit és important tenir en compte i desenvolupar els següents continguts que han d'estar presents en tot manual:

PORTADA

PRESENTACIÓ
ÍNDEX
MANERA D'ÚS
TERMINOLOGIA BÀSICA
HISTÒRIA I VALORS DE LA MARCA
NOM DE L'EMPRESA

A) SISTEMA BÀSIC DE DISSENY (identificadors bàsics):

1.- EL SÍMBOL

  • El símbol 
  • El símbol reticulat. 
  • El símbol fitat. 
  • Construcció del símbol 
2.- EL LOGOTIP
  • El logotip. 
  • El logotip reticulat. 
  • El logotip fitat. 
3.- MARCA, LOGO-SÍMBOL, IDENTIFICADOR o C.I.C. (conjunt d'identitat corporativa).
  • Relació entre els elements de l'Identificador. Versions de la marca. 
  • Diferents composicions de l'identificador: presentacions i acotació): 
  • Bàsic o principal 
  • Quadrat 
  • Rectangular 
  • Test de reducció. Grandària mínima en mm 
  • Àrea de protecció o espai de respecte. 
  • Denominació si la hi haguera. 
4.- CROMATISME. COLORS CORPORATIUS
  • Colors principals. (Pantone, Quadricromia i RGB) 
  • Colors secundaris. (Pantone, Quadricromia i RGB) 
  • Versions cromàtiques autoritzades 
  • El logo-símbol monocromàtic 
  • Escala de grisos. 
  • Positiu-negatiu B/N. 
  • Positiu-negatiu en color. 
  • Proves sobre fons de color. 
  • Usos incorrectes. 
5.- TIPOGRAFIA CORPORATIVA
  • Principal 
  • Secundària o auxiliar 
6.- ELEMENTS GRÀFICS CORPORATIUS
  • Elements gràfics complementaris. 
  • Indiana (acotació).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada