dilluns, 28 de desembre del 2015

Elements d´un MANUAL D'IDENTITAT GRÀFICA (Etapa Normativa) Part 3

Continuació (Papereria)


Per Ikko Tanaka 
(http://www.flickr.com/photos/maiabee/4027003608/) 
[CC BY 2.0 (http://creativecommons.org/licenses/by/2.0)], 
undefined 

Carpeta dossier: 
Exterior i interior. 
Grandària 315 x 446 mm.
Dades: Logotip, logo-símbol, trames, colors.
Desplegat i plegat. Desenvolupament.

Factura: Grandària A4
Dades: Nom legal – Raó social (domicili), Telèfons i Fax, Dades del comprador, Nombre de factura i data.
En un costat i en vertical la llegenda: “Inscrita en el Registre Mercantil de ...., Tom XXX, Fulla A- XXX, Inscripció 1º, 

CIF. XXXXXX. Normalment: Quantitat, Codi, Descripció, Garantia, Preu unitari, Import, Subtotal o base imposable, IVA, Total, IVA, Cobrat, A compte, Total, 
Forma de pagament, Observacions.

Material audiovisual CD
Caràtula i galeta



C) ELEMENTS PROMOCIONALS O MARXANDATGE
Samarretes, gorres, bolígrafs, tasses, bossa de paper, paper d'embolicar, *pin, adhesius, etiquetes, rellotge, etc

D) PARC MÒBIL

I) PUBLICITAT

Díptic o Tríptic
Anunci en premsa
Cartell (Horitzontal o vertical)
Tanca publicitària
Mupis
Punt de venda


D) SEÑALÈTICA

Interior (adreces, plaques, posats d'informació, etc). 
Exterior (Anuncie façana, placa d'informació vertical, horitzontal).


Podem definir Señalètica com una tècnica comunicacional que, mitjançant l'ús de senyals i símbols icònics, lingüístics i cromàtics, orienta i brinda instruccions sobre com ha d'accionar un individu o un grup de persones en un determinat espai físic. 

Es diferencia de la Senyalització en que aquesta es refereix al conjunt de senyals utilitzats en un espai públic. La Senyalització és un sistema que té per objecte regularitzar fluxos de gent o de vehicles en un espai exterior sense influir en la imatge de l'entorn i sense tenir en compte les seues característiques. La Señalètica, per contra, conforma la imatge de l'entorn i impacta directament en ell.

L'objectiu principal de la Señalètica és facilitar als usuaris l'accés als serveis requerits, informant de manera clara, precisa, concreta i el més directa possible ja que el destinatari necessita accedir ràpidament a la destinació. Hem de recordar que en Señalètica, menys sempre és més, atès que la sobreinformación pot confondre i enviar missatges equivocats o poc atractius i difícils de percebre. És per aquest motiu que cal tenir en compte només l'essencial per a l'armat d'un sistema, utilitzar fórmules sintètiques i ser molt esquemàtics.

Atès que s'empra en llocs amb un gran flux de persones, requereix d'un llenguatge universal entre els usuaris, predominantment el visual i de ràpida percepció a causa de la immediatesa del missatge.

És fonamental conèixer l'espai en què s'aplicarà el sistema señalètic, quant a la seua arquitectura i a la identitat corporativa de l'entitat on treballarem. Cada sistema és creat o adaptat a cada cas particular i ha d'atenir-se a les característiques de l'entorn; aquest sistema reforçarà la imatge pública o de marca corporativa.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada