dilluns, 28 de desembre del 2015

Elements d´un MANUAL D'IDENTITAT GRÀFICA (Etapa Normativa) Part 2

Biblioteca Nacional de España, logotipo (RPS 31-03-2012)
Alberto Corazón, Logo Biblioteca nacional. 
Per Raimundo Pastor (Treball propi) [CC BY-SA 3.0
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], 

undefined
Actualment és molt important  la imatge de l'empresa en Internet, xarxes socials i màrqueting digital, i en veritat ho té, però no hem de tampoc descurar elements que també marquen la imatge d'una empresa com és la papereria corporativa.

La idea d'un client sobre la teua empresa està construïda per l'experiència que han tingut en totes les interaccions amb la teua marca. La teua papereria corporativa està present en moltes de les relacions amb clients, per tant tenir una papereria corporativa cuidada i amb coherència et dóna l'oportunitat de transmetre el missatge que vols comunicar de la teua empresa en tot moment.

Elements de la papereria corporativa:

En la papereria corporativa pot englobar multitud d'elements, des d'una targeta de visita fins al disseny de l'uniforme de treball de l'empresa. Alguns elements bàsics de la papereria corporativa són:

Targetes de visita: La targeta de visita és un clàssic en el món empresarial i és un dels primers elements de contacte amb la teua empresa. El disseny ha de transmetre el posicionament que volem donar-li a la nostra empresa. Un disseny cuidat i de qualitat donarà una bona impressió de la teua empresa.
Targetes: La targeta és un element molt utilitzat per les empreses per a incloure un toc personal en moltes de les comunicacions amb clients. Se sol usar per a incloure una nota manuscrita d'agraïment que és molt apreciada per clients.

Paper amb capçalera: L'ús de paper corporatiu dóna uniformitat i identitat a l'empresa fent visible la seua *branding en tot moment.

Carpetes: El presentar un projecte o informació en una carpeta amb disseny cuidat dóna un plus de qualitat, serietat i solidesa a un negoci. A més ens permet presentar la nostra empresa en les oficines de clients i ajuda a donar-nos encara més notorietat.

Quaderns de notes: L'incloure el disseny corporatiu en elements útils com un bloc de notes pot ser una molt bona manera de donar a conèixer la nostra empresa, per exemple usant el bloc com un detall per a clients.

Tots aquests elements transmeten la imatge del teu negoci, per la qual cosa és important triar els materials, gramatges, textures adequades a més d'assegurar-nos que la impressió del material es fa de forma cuidada i professional.

La papereria corporativa com a eina de màrqueting

Com hem comentat, la papereria corporativa amb un disseny cuidat és una poderosa arma de màrqueting ja que transmet la teua identitat de marca que els clients associen ràpidament amb la teua empresa.

Aleshores en el manual de identidad es mostren els diferents dissenys creats per a la papereria de l'empresa, adjuntant les indicacions següents:


B) APLICACIONS 
PAPERERIA CORPORATIVA (Acotacions) 
  • Targeta de visita genèrica i personal (Grandària: 85 x 54, 80 x 50 mm. 
  • Horitzontal o vertical. Anvers i revers. 
  • Material. 
  • Gramatge del paper.
  • Dades: Logotip o logosímbol, adreça, Telèfon i Fax, E-mail, Adreça web, Nom cognoms i càrrec que ocupa en l'empresa).
  • Carta A4 , primera fulla: Grandària (210 x 297 mm) Logotip o logosímbol, Adreça, Telèfon i Fax, Mail, Web) Gramatge: 80, 90, 100 i 115 gr.
  • Carta A4, segona fulla: Logotip o logosímbol més xicotet).
  • Sobre americà (amb o sense finestra)Grandària 115 x 225 mmDades: Logotip, logo-símbol i adreça-Col·locació d'adreces normalitzada (Destinatari en el costat dret de l'enviament, sota la zona de franqueig i en el sentit del llarg).
  • Col·locació del franqueig normalitzada (vèrtex superior dret de l'anvers, en un espai de 40 x 74 mm). 
  • Díptic o Tríptic Anunci en premsa Cartell (Horitzontal o vertical)Tanca publicitària Mupis Punt de venda). 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada