dilluns, 28 de desembre del 2015

COM ANALITZAR LA COMPETÈNCIA DE MARQUES

Per CarlosVdeHabsburgo (Treball propi) [CC BY-SA 3.0 
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], undefined
En el procés de creació d'una marca és important poder concretar quins són els elements *comunicacionales que aquesta transmetrà, per a ells cal tenir clar el concepte-idea que la marca va a transmetre, la qual cosa representarà, els valors i sensacions que es volen provocar, i en particular, la qual cosa en màrqueting es diu *Unique *proposition *of ix i *Reason *Why , és a dir: què és el que nosaltres oferim que la nostra competència no, i per què ho fem d'aqueixa manera.

Tot açò amb la finalitat d'impregnar a la nostra marca de la confiança, serietat i responsabilitat que ens permeta *fidelizar al públic objectiu al que oferim els nostres serveis.

En aquest punt és important realitzar una anàlisi de la competència o *DAFO per a determinar les fortaleses, oportunitats, amenaces, febleses que pot presentar el nostre negoci enfront de la competència que existeix en el mercat, tant actualment com en el futur. Analitzarem en profunditat el públic al que van dirigides totes les comunicacions que durà a terme la nostra empresa, així com el seu perfil econòmic-social, des del seu nivell cultural fins al seu més intimes reaccions enfront de les situacions tant laborals com d'oci.

Per tant serà imprescindible també analitzar en profunditat i amb totes l'eines que tinguem al nostre abast com a investigadors visuals, totes aquelles marques que es presenten com a competència possible, tant directa com a indirecta a la marca que nosaltres estem creant. El fet de contrastar aquestes dades ens ajudarà a definir, metodològicament parlant, diferents estratègies gràfiques que ens ajudaran a concretar els procediments a seguir per a obtenir una marca forta i per tant, un millor resultat. 
En definitiva, ens enfocarem a analitzar la competència des de diferents punts de vista com per exemple:

• Tendència, estil, època.
• Té relació amb algun moviment artístic?
• Quins elements apareixen? (repetició, utilització, manipulat digital, gamma cromàtica, etc)
• És creativa?, es desmarca del que hi ha en el mercat?, per què?
• Format, plegat i material. Ordre de lectura lògic.
• Continguts.
• Quins són.
• Com s'agrupen.
• On es distribueixen i quins percebem abans.
• Jerarquització de la informació per contrast, repetició o semblança de:
• Color, grossor, textura, elements gràfiques (talps, filets, pastilles...), fons, tipografia. etc.
• Reticle o estructura


• Quina?
• Es percep a simple vista?
• És simètrica /asimètrica, horitzontal/vertical
• Columnes (grandària, medianil, nombre ), marges, tipografia, interlineat, justificació...
• Espai en blanc (horror vacui). Respira la composició?
• Es repeteix el reticle en les diferents cares o alterna amb unes altres?
• Color

• Real i psicològic
.• Quins elements gràfics (dibuixos, diagrames, fotografies, etc.) utilitzen?
• Compleix les normes de la llegibilitat?
• Errors (línies vídues, òrfenes, horror vacui ...)
• Té coherència cadascuna de les parts amb la resta?
• Té coherència el missatge (contingut) amb com ho han Intentat transmetre (continent)?
• Punts forts i febles
• Quina imatge transmet? És coherent amb el tipus de producte que s'ofereix?, amb el públic al que va dirigida, es diferencia del que hi ha en el mercat?


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada