dilluns, 28 de desembre del 2015

CARACTERÍSTIQUES GENERALS DEL NOM DE MARCA

Per Xemenendura (Treball propi) [CC BY-SA 3.0 
(http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], 
undefined
Aquestes són algunes de les característiques generals que han de complir els noms de les marques:

1.- Brevetat: 1 o 2 paraules, i 1 o 2 síl·labes. Economia visual i oral que facilite la seua lectura i record. Ex.: Flex, CAS, Bic, SEAT, Cel.
2.- Senzillesa.
3.- Fàcil lectura i pronunciació: Perquè un consumidor reba ben l'impacte d'una marca cal que siga fàcil de llegir i es pronuncie d'una sola forma en qualsevol idioma. Coca-cola i Kodak són dos bons exemples. Noms que resulten incòmodes i que han requerit grans inversions per a aconseguir la notorietat precisa són Volkswagen, Shweppes, Energizer.
4.- Eufonía: Sentir el nom d'una marca ha de resultar agradable. "L, R, T, D" són de grata audició; "G, K", causen desgrat; "X, K, J, T W" donen sensació de robustesa: Ajax, Neutrex...
5.- Vistositat: La repetició d'una vocal o consonant pot ajudar, com a Addictes o Danone.
6.- Associació i evocació: El nom d'una marca ens ha de transportar al món del producte. Com a Prenatal i Orangina. Nescafé, Avecrem, Crecs, ZZ-Paff.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada